Home  /  page 94

Quaderni di Dipartimento

Collezione dei preprint del Dipartimento di Matematica.
La presenza del full-text è lacunosa per i prodotti antecedenti maggio 2006.

Quaderni MOX

Pubblicazioni del Laboratorio di Modellistica e Calcolo Scientifico MOX. I lavori riguardano prevalentemente il campo dell'analisi numerica, della statistica e della modellistica matematica applicata a problemi di interesse ingegneristico. Il sito del Laboratorio MOX è raggiungibile all'indirizzo mox.polimi.it
Trovati 1249 prodotti 
  • 39/2015 - 10/08/2015
    Guglielmi, A.; Ieva, F.; Paganoni, A.M.; Quintana, F.A.
    A semiparametric Bayesian joint model for multiple mixed-type outcomes: an Application to Acute Myocardial Infarction
  • 38/2015 - 16/07/2015
    Grasso, M.; Menafoglio, A.; Colosimo, B.M.; Secchi, P.
    Using Curve Registration Information for Profile Monitoring
  • 37/2015 - 10/07/2015
    Aletti, M.; Perotto, S.; Veneziani, A.
    Educated bases for the HiMod reduction of advection-diffusion-reaction problems with general boundary conditions
  • 36/2015 - 10/07/2015
    Fedele, M.; Faggiano, E.; Barbarotta, L.; Cremonesi, F.; Formaggia, L.; Perotto, S.
    Semi-Automatic Three-Dimensional Vessel Segmentation Using a Connected Component Localization of the Region-Scalable Fitting Energy
  • 35/2015 - 26/06/2015
    Manzoni, A.; Pagani, S.
    A certified reduced basis method for PDE-constrained parametric optimization problems by an adjoint-based approach
  • 34/2015 - 26/06/2015
    Bernardi, M.S.; Mazza, G.; Ramsay, J.O.; Sangalli, L.M.
    A separable model for spatial functional data with application to the analysis of the production of waste in Venice province
  • 33/2015 - 26/06/2015
    Fumagalli, A; Pasquale, L; Zonca, S.; Micheletti, S.
    An upscaling procedure for fractured reservoirs with non-matching grids
  • 32/2015 - 26/06/2015
    Agasisti,T.; Ieva, F.; Masci, C.; Paganoni, A.M.
    Does class matter more than school? Evidence from a multilevel statistical analysis on Italian junior secondary school students